כיצד לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש

כיצד לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש

כיצד לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש שלב אחר שלב במדריך מפורט עם צעדים ברורים.

צעד ראשון לקידום האתר בגוגל

אופטימיצייה לאתר

הצעד הראשון כדי להתחיל לקדם אתר בגוגל זה אופטימיזצייה. מהי אופטימזצייה ואיך עושים אותה בתכלס שלב אחר שלב.

אופטימיזצייה לתוכן

הדבר הראשון שנרצה לעשות זה סידור לתכנים באתר. כדי לתת לגוגל להבין על מה אנחנו מדברים. אז השלב הראשוני הוא להבין במה האתר שלנו עוסק ולהדגיש אותו החל מעמוד הבית שמכיל את הכותרת הראשית שצריכה להיות בהיררכייה של H1.

כותרת H1 היא הכותרת החשובה ביותר בעמוד ואין לשים אותה בעמוד אחד יותר מפעם אחד.

בעמוד הבית צריכים להיות לרוב מסך פתיחה עם מסר ברור, כדי שהגולש וגם גוגל יבינו לאן הגענו בעצם. כמו כן נשים כבר במסך הפתיחה כותרת ראשית משמעותית H1 וכפתורי הנעה לפעולה.

אם זה אתר שמטרתו רישום לקורס או התקשרות. אז הכפתורים שלנו יהיו בהתאם למה שאנחנו מצפים שהגולש יעשה, ולא להסתיר ממנו את המידע החשוב הזה.

כמו כן אם האתר שלנו מחולק לנושאים מסודרים כמו אצלי אז אני  בעמוד הבית ישר אחרי מסך הפתיחה שם את הלינקים לעמודים החשובים שלי. במקרה שלי זה בניית אתרי מכירות ובניית אתרי תדמית.

כמו כן בהדר יהיה תפריט ברור ונגיש שבו יש אך ורק את הלינקים לעמודים החשובים באתר. זה יכול להיות שוב אותם עמודים כמו אצלי לעמודי בניית אתר מכירות ובניית אתרי תדמית. לינק לעמוד אודות שירותים ויצירת קשר.

אם יש לנו בלוג אז לא נפרוס את כל המאמרים בתפריט הניווט. כי אז הכוח מחולק בצורה לא נכונה לעמודי האתר.

גם לפוטר (החלק התחתון) יש חשיבות עצומה לקידום האתר שלכם בגוגל. ולכן גם שם נשים לינקים ראשים לעמודים החשובים אותם נרצה לקדם.

אופטימיזציה לתוכן חשובה היא הגדרה נכונה של כותרות H1 וH2 וכן הלאה. אז החלק של אופטימיזציה טכנית חשובה בהחלט. והיא תעזור לגוגל לבין במה האתר שלנו מתעסק.

אופטימיזיה למהירות האתר

חלק נוסף שקשור גם הוא לתוכן. זה שיפור מהירות לאתר. כתבתי מדריך מפורט איך אפשר לגרום לאתר שלכם להיות מהיר יותר ואותו תוכלו לקרוא בשיפור מהירות אתרים.

על החלק של שיפור מהירות לא תוכלו לדלג. כי אתר לא מהיר מספיק לא יוכל להתקדם בגוגל כמו שצריך. גוגל אוהב אתרים מהירים ולא רוצה שהגולש יחכה 8 שניות עד שהתוכן יעלה.

תוכלו לבדוק את האתר שלכם בכלי הבא של של גוגל pagespeed. תדביקו את הלינק וחכו לתוצאות. אם קיבלתם 30 בנייד ו50 במחשב אז סביר להניח שהאת שלכם זקוק לשיפור מהירות.

כיצד לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש – בלוג תוכן

אחד הדברים שהכי טובים לקידום האתר שלך בגוגל זה יצירת בלוג תכנים. כמובן שהבלוג והמאמרים יהיו מושקעים ובסדר נכון של כותרות.

תוכן שמחולק לפסקאות עם תמונות וסרטונים זה מעולה. וכמובן תוכן שיכיל מילות מפתח רלוונטיות ועשיר בתוכן. לא מאמרים של 60 מילים שלא תורמים לא לגולש ולא לגוגל.

איך לקדם מילת מפתח שאנחנו רוצים בגוגל?

אז נניח שאנחנו רוצים לקדם ביטויי של "בונה אתרים בוורדפרס" או לדוגמא "אינסטלטור בצפון" נצטרך להכין מאמר בסדר הבא. ועל מנת לייעל ככל הניתן את כתיבת המאמר נעזר בתוסף מצוין בשם   Yoast. חפשו אותו ברשימת התוספים והפעילו אותו.

לאחר שנתקין ונפעיל את תוסף יוסט יתווסף לנו בכל פוסט ובכל עמוד את הקטע הבא כמו בצילום המצורף.

כיצד לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש

כמו שניתן לראות התוסף נותן לנו את האופציה לרשום קודם כל את הביטוי מפתח למיקוד. שם נשים את מילת המפתח. אם זה בונה אתרים בוורדפרס אז נרשום את זה שם.

ברגע שנתחיל לרשום את המאמר יהיה סוג של רמזור. שבהתחלה יהיה כתום/אדום ואם נרשום ונבצע את השלבים נכון הוא יתחיל להפוך לירוק.

אז נכון זה לא "תורה מסיניי" ולא חייב להקשיב לכל הערה שהתוסף רושם לנו. כמו שניתן לראות בצילום השני.

לדוגמא אם המאמר פחות מ300 מילים אז התוסף יראה לכם שאתם צריכים להוסיף תוכן. הערות נוספות שיהיו לכם זה למשל.

  • אין תמונות עם תגית ALT
  • אין קישורים פנימיים
  • קישורים פנימיים חסרים
  • ביטוי מפתח לא נמצא בכותרת או בתיאור

על כל אלה נעבור אחד אחד. בנושא התמונות נצטרך לתת תיאור ALT לתמונה מתי שאנחנו מעלים אותה לספרייה. קישורים פנימיים זה קישורים מאותו עמוד שאנחנו רושמים למאמרים נוספים משלימים.

קישורים חיצוניים זה קישורים לאתרים אחרים ולא לאתר שלנו. אם יש כאלה מאמרים טובים אז אתם מוזמנים לסמן את אותה מילה ולתת קישור לאותו עמוד שאנחנו רוצים לקשר.

כמו שנוכל לראות בצילום – אנו רואים את התצוגה של המאמר בגוגל. וגם שם נצטרך שיופיע מילת המפתח בצורה מבוקרת. ולכן תוסף יוסט ידע להגיד לנו אם הגזמנו או ביצענו יחסית בצורה טובה.

לכן תמיד לגלול מטה להערות של התוסף ולראות איזה חלקים חסרים לנו על מנת לרשום את המאמר המושלם.

מהניסיון שלי זה ניסוי וטעייה. תרשמו ותערכו שוב על מנת לוודא את כתיבת המאמר כמו שצריך. ובמידת הצורך תשפרו את המאמר.

טיפ נוסף לקידום האתר והבאת תנועה

אחד הכלים החזקים וגם החינמיים זה כלי של גוגל שנקרא Google My Business.

לחצו על הקישור ואז על ניהול פרופיל העסק. שם תוכלו להוסיף את העסק שלכם לגמרי בחינם. דגש חשוב שכדאי לדעת זה שגוגל לא אוהב שמעמיסים שם מילות מפתח. ועלול לחסום לכם את הכרטיס של העסק לצמיתות.

לאחר שביצעתם הרשמה תוכלו לבקש ביקורות חיוביות לעסק מלקוחות. ולקבל תנועה של מילות מפתח דומות שיתבצעו באזור מגורכם.

כמו כן מומלץ להוסיף קישור לאתר האינטרנט שלכם. ומספר טלפון של העסק לצורך פניית לקוחות.

אז גוגל מיי ביזנס הוא כלי נהדר וחינמי שכדאי לנצל אותו לטובתנו.

איך מקדמים אתר בגוגל
איך מקדמים אתר בגוגל

 

מה עוד חשוב כדי לקדם אתר בגוגל

דבר נוסף שגוגל אוהב זה יצירת הקשר בין כל כלי השיווק שלכם בתוך האתר. זאת אומרת אם יש לכם גם עמוד פייסבוק לעסק או פרופיל אינסטגרם כדאי מאוד שתתנו קישור מהפוטר שלכם לאותם עמודים.

גוגל מבין שאתם עסק רציני שיש לו עמודים נוספים ברשת ויש על מי לסמוך. ושלא מדובר באתר ספאם שהוא פחות רציני.

עמוד אודות מושקע

עמוד אודות מושקע זה חלק שהרבה בעלי אתרים מדלגים עליו או לא שמים בכלל עמוד אודות. כדאי מאוד לרשום עמוד אודות עם תעודות רלוונטיות במידה ויש. וכל מה שחשוב גם לגולש וגם לגוגל כדי להבין שהאתר הוא רציני ואחראי.

אם זה אתר לרופא שיניים אז נרצה לשים בעמוד אודות תעודות והסמכות של אותו רופא. הדבר משדר אמינות גם לגוגל וגם לגולש כמובן.

קניית קישורים

אחד הדברים שעובדים עדיין בקידום אתרים זה קניית קישורים. על קצה המזלג מדובר ברכישה של מאמרים מאתרים חזקים שמפנים אל האתר שלכם.

ככל שיהיו לכם פרופיל קישורים מורחב ומגוון כך הסיכוי להתקדם יגבר משמעותית. כמובן יחד עם כל מה שהזכרתי. כי קישורים בלי מהירות ובלי תוכן רלוונטי סיכוי קלוש לאתר כזה להתקדם.

אגב קישורים תוכלו גם לרכוש אצלי – קישורים איכותיים בלבד.

לקדם את האתר בגוגל – סיכום

אני ממליץ בחום לעבור על המדריך שוב וליישם את כל השלבים. גם את עניין האופטימיזציה של התוכן ושל המהירות. אם אתם חושבים שיש תוכן שהוא לא רלוונטי לאתר שלכם תחשבו האם נכון להסיר  אותו.

תשקיעו במהירות של האתר ע"י פיתוח נכון יותר עם פחות תוספים וקוד מיותר. תעבדו עם תוסף יוסט שיתן לכם אינדיקציה לאיך אתם רושמים מאמר בצורה נכונה שתקדם אתכם. ואני בטוח שמילות המפתח שלכם יתחילו לעלות מעלה בתוצאות החיפוש.

אם הרגשתם שזה גדול עליכם תמיד אפשר להתייעץ גם איתי ולקבל מידע ותמיכה באהבה.

התמדה – שם המשחק בקידום אתר בגוגל

גם כאשר אנחנו מעלים מאמרים טובים ומפנים קישורים חזקים לאתר. לא יעזור לבצע את זה חד פעמי וזהו.

איך ראיתי בקבוצה לא מזמן מישהו שרשם שהוא מחפש מקדם SEO חד פעמי לאתר. אז חשוב להבין שאם לא נתמיד בלעלות כל הזמן מאמרים חדשים ונרכוש קישורים על בסיס קבוע. אז הפעולות אוליי יתנו פירות אבל אין תחליף להתמדה הקבועה שאתם תצטרכו לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם החברים:)