איפיון אתרים – איך מבצעים איפיון אתר?

איפיון אתרים

איפיון אתרים זה החלק הכי חשוב עוד לפני בניית האתר שלנו. בין אם אנחנו בונים את האתר לבד או פונים לבונה אתרים. על החלק הזה ממש לא כדאי לדלג.

איפיון אתרים מה זה?

איפיון אתר זה החלק המקדים לבניית האתר. בעצם תכנון וחשיבה של איך האתר אמור להראות בפועל. כל בונה אתרים או חברה לבניית אתרים מקצועית לא תדלג על החלק החשוב הזה. ואם הם מדלגים זה טעות חמורה!

התכנון המושכל לפני בניית האתר יגרום לכך שהאתר יבצע את מה שאנחנו רוצים שיקרה באמת. אם זה אתר תדמית או אתר מכירות לכל אתר יעוד שונה. ואנו מצפים בכל סוג אתר מהגולש לבצע פעולות שונות.

איפיון אתר תדמית

למשל באתר תדמית ישנם פעולות שונות מאתר מכירות. באתר תדמית לרוב אנחנו נרצה שבסוף הלקוח ישאיר פרטים או יתקשר אלינו. או יצפה בשירותים או הגלריה של השירותים שלנו.

לכן באתר תדמית כבר במסך הפתיחה נשים כפתורי הנעה לפעולה. למשל כפתור הנעה לפעולה שמעודד יצירת קשר. כמו כן כפתור וואטצהפ צף שמשפר מאוד את ההמרות באתר. כי המון אנשים גולשים במובייל. ואני לא מכיר מישהו שאין לו וואטצהפ 🙂

איפיון אתר מכירות

באתר מכירות לעומת זאת אנחנו לא ממש מצפים שגולש ידבר אתנו ברוב הפעמים. אלא יבצע רכישה יוסיף לסל וירכוש את המוצר.

לכן חשוב במסך הפתיחה כבר לשים כפתור מעודד רכישה לעמוד חנות למשל. מוצרים חמים בעמוד הראשי. מוצרים שבאמת אנחנו רוצים שיקנו. כדאי להכניס מוצרים באמת חשובים.

כמו כן נשים קטגוריות מובילות כבר בעמוד הראשי עצמו. כדי לגרום לגולש לנווט בצורה יעילה במיוחד בלי להסתבך יותר מידיי.

איפיון אתר
איפיון אתר

כללים חשובים באיפיון

  1. הקפידו בכל אתר על כפתורי יצירת קשר לוואטצהפ ולטלפון בצורה נראית לעין.
  2. הדר האתר החלק העליון. מומלץ לשים דביק למעלה ושלא יעלם עם הגלילה. כדי שגולש בכל רגע נתון יוכל לעבור לעמודים הרלוונטים.
  3. פשטות – אתר פשוט ונוח לתפעול זה נקודה שלא כולם שמים על זה דגש. המטרה היא לא לסבך את הגולש עם מיליון אנימציות ואלמנטים שאין לו מושג מה עליו לעשות עכשיו.
  4. צרו מסך פתיחה ברור. עם מסר מאוד מאוד ברור. לאיפה הגעתי בתור גולש מי זה האתר מה עומד מאחריו. איך יוצרים קשר עם בעל האתר ומה אנחנו רוצים שורה תחתונה.
  5. בטפסי יצירת קשר רשמו דברים ברורים. כמו למשל שלחו את הטופס ואנחנו נחזור אליכם. אם אפשר לציין אנו נחזור אליכם תוך 24 שעות או זמן מסוים כדי שלקוח יבין בדיוק מה הולך לקרות אחרי שהוא שולח את הטופס יצירת קשר.
  6. חשבו לפני בניית האתר על פשטות עיצוב ומהירות. לעיתים חושבים רק על עיצוב ושוכחים שמהירות אתרים חשובה לא פחות מכך. אתר סופר מעוצב ומאוד איטי לא באמת יעשה את העבודה.
  7. אל תוותרו על הדר = חלק עליון של האתר. ופוטר = חלק תחתון של האתר שיכיל גם הוא קישורים לעמודים החזקים באתר לנו.

איפיון אתרים והקשר לקידום אתרים

אם אנחנו רוצים ואני מאמין שאנחנו רוצים שהאתר יתקדם בגוגל. אנחנו צריכים לחשוב מה גוגל מצפה מאתר. ולבנות בצורה נכונה כבר מראש.

לתכנן את מבנה האתר והעמודים השונים עם היררכיה נכונה. לא מעט אני נתקל בלקוחות שמבקשים דברים שלא טובים בהקשר של קידום אורגני. רק בגלל שיש להם איזה רצון בראש לאיך יראה האתר שלהם.

חשוב להבין שלא רק אנחנו הולכים להיות עם האתר. גם גולשים יבקרו בו. וגם גוגל יבקר בו. אז חשוב לתכנן את האתר בצורה שמתחשבת בכל זה. ולא רק ברצון שלנו לנראות מסוימת.

אם אנחנו חושבים על הקידום האורגני העתידי כדאי גם להוסיף בלוג תכנים באתר. שבו נקדם מילות מפתח שהאתר שלנו עוסק בהם. ולכן זה מתקשר לאיפיון אתר.

כי ברגע שנבין עוד לפני בניית האתר שאנחנו רוצים תנועה אורגנית כבר נכין תשתית לבלוג. שאליו נעלה תכנים מושקעים עם ערך כמו שגוגל אוהב.

נרשום מאמרים מקיפים ומקצועיים. ולא המון מאמרים שמכילים 50 מילים בלי לדעת מראש מה הולכים לקדם.

רשמתי מדריך מפורט איך לקדם את האתר במנועי החיפוש ואיך רושמים מאמרים באתר שלכם בצורה נכונה.

מה קורה אם לא מבצעים איפיון אתר נכון?

כשלא נבצע איפיון אתר נכון כנראה שהאתר שלנו לא יגשים את יעדו. אנחנו עלולים לזרוק המון כסף לפח על קמפיינים ולפרסם אותו בכל מקום. אבל אם לא נשכיל לאפיין נכון כנראה נפספס הרבה לידים או רכישות שהיו יכולות לקרות במידה והיינו מאפיינים נכון.

לכן סופר חשוב לא לדלג על השלב הזה אם אנחנו רוצים שהאתר שאנחנו בונים יביא לנו תוצאות טובות. ובינינו אתר טוב עולה לא מעט וחבל לא לחשוב על הדברים האלה לפני כן.

אם אתם בשלב החיפוש אחר בונה אתרים ורוצים לבנות אתר שגם מאופין נכון וגם יעודד את המטרה שלשמה אתם צריכים אתר. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר. ואחזור אליכם בהקדם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם החברים:)