איך מקדמים חנות וירטואלית באינטרנט

איך מקדמים חנות וירטואלית באינטרנט

איך מקדמים חנות וירטואלית באינטרנט ומה הדגשים החשובים שצריך לשים אליהם לב.

כיום כמעט כל בעל עסק שמוכר מוצרים באינטרנט מבין שלא מספיק שיש לך אתר מכירות בלבד אלא יש חשיבות לבנייה שלו ובעוד מספר פרמטרים מאוד חשובים.

בניית אתר מכירות מתחילה בבחירת פלטפורמה טובה ויציבה. כדי שגם הקידום האורגני SEO יוכל לעבוד ביעילות.

בניית אתר וורדפרס זאת אפשרות מומלצת הן מבחינת מהירות האתר והן מבחינת הקידום האורגני וההתאמה למובייל.

היררכיה נכונה

כשמתחילים לבנות אתר שמוכר מוצרים האיפיון המקדים מאוד חשוב. איפה יהיה כל קטגוריה ומה להציג בעמוד הבית ואיך יראה התפריט ניווט.

בסופו של דבר לקוח שנכנס לאתר ורוצה לקנות מוצר צריך חווית גלישה נוחה מהירה ומובנת ככל הניתן.

אז כל עמוד באתר אינטרנט צריך להכיל כותרת אחת  בהיררכיה H1 שמכילה את מילת המפתח. אפשר להוסיף כותרות H2 ועוד על מנת לשתול את מילת המפתח מספר הגיוני בעמודץ

לגבי עמוד מוצר – כותרת H1 שמכילה את שם המוצר. אם מדובר נניח בחנות וילונות אז עדיף בשם המוצר לכלול את המילה "וילון" דגם פלוני. זה מצוין עבור הקידום האורגני של אתר המכירות.

בעמוד מוצר גם צריך להיות טקסט קצר או ארוך המתאר את המוצר ומכיל שוב מילות מפתח על מנת לקדם את אותו מוצר.

בעמוד קטגוריה – צריך שוב כותרת H1 אחת בלבד שתכיל את שם הקטגוריה בצורה אופטימלית. וכמו כן טקסט תיאור לאותה קטגוריה חשוב מאוד כדי להגיע לתוצאות טובות בגוגל.

קידום חנות וירטואלית – אבטחה

לכל אתר שתכנסו תראו שכתובת האתר מתחילה בHTTPS במידה והאתר לא מאובטח יהיה רק HTTP. אתר כזה לא יהיה מעודף על גוגל מהסיבה שהגולשים מסתכנים בהכנסת פרטי אשראי באתר לא מאובטח.

באתר שמוכר מוצרים האבטחה קריטית. תוכלו לבקש משרת האחסון שלכם תעדות SSL

תמונות מוצר

לתמונות מוצר יש חשיבות עצומה לקידום חנות וירטואלית. בל נשכח שאנשים קונים עם העין. תמונת מוצר שנראת לא טוב או על רקע לא יפה עלולה להפסיד את הקונה.

תמונות מוצר אפשר לערוך במגוון כלים ולחתוך אותם במידות שוות של למשל 600 על 600 או 800 על 800. העיקר שיראו בצורה מרובעת וכך גם עמוד המוצר ועמוד הקטגוריה יראו מעולה.

לכל תמונה שאתם מעלים לאתר יש תגית ALT. וחשוב לשים גם שם את מילת המפתח של אותו מוצר. כך גוגל יציג את התמונה גם בגוגל תמונות. וגם המוצר עצמו יקודם יותר במנועי החיפוש.

בהקשר לתמונות עצמם – חובה לעשות אופטימיזציה לפני העלאת התמונות לאתר תוכלו להשתמש באתר הזה compressimage על מנת לכווץ את התמונה ככל הניתן ולהימנע ממשקל גדול של תמונות שישפיע על מהירות האתר וכך גם על קידומו.

התאמה למובייל

חלק מאוד חשוב באתר שמתבצעות בו רכישות זה התאמת האתר למובייל. ישנם דרכים להתאים אופטימלית את האתר וזה תלוי באיזו פלטפורמה אתם בונים. כפי שאמרתי עם וורדפרס ניתן בקלות להתאים את החנות שלכם לנייד.

כ80% מהגולשים מגיעים מהנייד. לכן שימו דגש רב על הסעיף הזה.

תשלום באשראי בחנות

ישנם אתרי חנויות שעושים טעות ולא מאפשרים רכישה באשראי אלא רק במזומן או פייפאל. מדובר בטעות שתעלה לכם כנראה ביוקר בהיקף המכירות.

עם אשראי יש יותר מכירות בכל אתר אינטרנט ולכן מומלץ לא לדלג על אפשרות זאת.

אפשרות יצירת קשר בחנות

לחווית גלישה ויצירת אמינות כדאי לתת אפשרות לגולשים לפנות אליכם במייל או וואטצהפ כדי לשדר אמינות. ושהם יבינו שיש עם מי לדבר וזה לא אתר ספאם שמוכר מוצרים מאליאקספרס.

מהירות אתר

הסעיף המאוד חשוב באתר שמוכר מוצרים וירטואלית זה מהירות האתר. לא הגיוני שגולש יצטרך לחכות 4 שניות נניח במעבר בין מוצר למוצר או בעמודים שונים באתר.

יש לי מדריך לשיפור מהירות אתרים שבו תוכלו לקרוא איך גורמים לאתר שלכם להיות מהיר כמו טיל בליסטי. אין משחקים בנושא המהירות ולכן גולש שיתקל באתר איטי פשוט יעבור למתחרה שלו.

לסיכום – אם יש לכם אתר שמוכר אז בצעו את הסעיפים שהזכרתי ואני דיי בטוח שהמכירות יעלו בהתאם. אם אין לכם אתר כזה אתם מוזמנים לשוחח איתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם החברים:)